Silnik rowerowy Gnom - porady

Przykręcanie osłon.

Po wymianie łożysk i wciśnięciu w blok silnika wału korbowego przystępujemy do kolejnego etapu składania silnika.

Na poniższych zdjęciach przedstawiona jest kolejność montażu blaszanych osłon do bloku silnika.

Do bloku silnika przykręcamy wieszak, blachy boczne i osłonę przeciwbłotną, a następnie zakładamy sprężyny. Ważne jest aby zachować tę kolejność, gdyż ułatwi nam to składanie i nie trzeba będzie demontować już przykręconych części. Nie skręcamy od razu wszystkich śrub na siłę, lecz lekko, a dopiero po przymocowaniu wszystkich elementów, dokręcamy wszystkie połączenia gwintowane.

Następnie wkładamy w otwór w bloku silnika bakelitową tulejkę izolującą przewód wysokiego napięcia, wkładamy w nią ten przewód i przykręcamy przewód wkrętem, najlepiej mosiężnym.

Następnie przykręcamy zregenerowaną pompkę paliwową, która zabezpieczy nam przewód wysokiego napięcia przed wyrwaniem go z bakelitowej osłony.

Do podstawy iskrownika przykręcamy blaszaną osłonę.

Gdy mamy już wszystko skręcona tak jak na powyższych zdjęciach, możemy przystąpić do wciśnięcia na wał korbowy podstawy iskrownika. Aby zapobiec wysunięciu się łożyska wału z bloku silnika  podczas wciskania podstawy iskrownika,  podkładamy centralnie pod podstawę wału korbowego np. klucz nasadowy o odpowiedniej średnicy.

Przy wciskaniu podstawy iskrownika, możemy sobie pomóc przy pomocy rury odpowiedniej średnicy, bądź klucza sztorcowego.

Tak powinien wyglądać silnik po zamontowaniu blaszanych osłon.

Spalinowy silnik rowerowy Gnom
© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl